Hej då kära Lovely Life

Hej allihopa! Från och med idag flyttar jag min blogg till The Northern Sisters Collective. Det känns allt lite pirrigt. Jag vill börja med att säga ett stort tack för min tid här på Lovely Life. Det här året har varit utvecklande på så många olika sätt och jag känner en sådan värme för människorna som jag har lärt känna på den här fina platsen. Tiden har nu kommit för mig att fortsätta utvecklas någon annanstans. Ni kommer…

Om Visby och Johan Målares Hus

Det har nu gått en vecka sedan jag lämnade Visby och den vackra ön Gotland. Det var ju mitt första besök där, och platsen var precis så som jag föreställde mig. Om inte ännu bättre. Det var wärdshuset Johan Målares Hus som så generöst bjöd in till ett dygn i det anrika stenhuset från 1200-talet  Jag, Nanna, Anna och Elin hade huset helt för oss själva och här ser ni utsikten från entrén. Visst är det fint! Efter…

Varma möten och bastubad

Jag har inte riktigt hunnit smälta de senaste dagarnas intryck. Dygnet på Gotland känns lite drömlikt så här i efterhand och jag längtar redan efter att få återvända dit. Jag har ett helt gäng med bilder att visa er därifrån, men mer om det sen. I lördags kväll när mörkret hade lagt sig över vår ö kom Minna och min barndomsvän Nanna hem till oss, något vi planerat in sedan länge. Den kvällen blev vi sittandes till långt in…

Hej från MJs

Vi tjuvstartade höstlovet redan i lördags och tog tåget ner mot Malmö och Köpenhamn. Det var riktigt stormigt ute då vi lämnade vår ö tidigt på morgonen. Jag börjar vänja mig vid den kraftiga vinden nu, efter att ha bott här ute i snart ett och ett halvt år. Däremot blåste det ännu mer söderöver, så det var väldigt skönt att checka in på det här fina hotellet på eftermiddagen. Atmosfären var så skön och härlig att vi…

Frukostmöte hos Nanna

Den här kyliga och blåsiga måndagsmorgonen kunde inte ha börjat på ett bättre sätt än vid ett uppdukat frukostbord hemma hos Nanna. Hon är fenomenal på just frukostar och att duka fint. Innan jag tog båten in till stan plockade jag med mig några av de sista blommorna från trädgården som inte redan hade vissnat. Bland annat bjöds det på nybakat bröd från Franska Bageriet i Majorna, smoothie på frysta jordgubbar, banan, mandelmjölk (eller var det havremjölk?) och…

Lägenheten

För en tid sedan landade den här fina boken i mitt postfack. Sedan dess har jag bläddrat i den otaliga gånger och stannat lite extra vid de bilder som är tagna i vår förra lägenhet. Ida var en av de sista som besökte oss innan vi flyttade därifrån, och så här i efterhand så är det ett så kärt minne att ha kvar... bilderna som är dokumenterade i just den här boken. En tid då det bakom kulisserna…

tisdagsblandning

Åh vad jag älskar den här bilden som är tagen av min vän Anna på hennes sommarställe i Kinnekulle. Önskar mig ett badrum som ser exakt ut så här. Om ni inte redan följer henne på Instagram så är det ett varmt tips, likaså hennes blogg som ni hittar här. En annan favorit på Instagram är fotografen Ulrika Nihlen, eller bille and i som hon kallar sig där. Jag blev så glad när jag läste att hon kommer att…

Nääs Fabriker

(Foto: Annie Hyrefeldt ) I fredags ordnade jag och min man barnvakt och checkade in på Nääs Fabriker strax utanför Göteborg. Det var härliga Jessica som bjöd in till ett dygn på denna fantastiska plats med anor från 1800-talet. Efter en tids ombyggnation och utvecklingsarbete har de bland annat öppnat upp ett nytt badhus med bastukoncept och varma utomhuspooler, alldeles intill sjön Sävelången. Anna var där, i sin grönblommiga klänning från H&M <3 Senare på kvällen badade vi…

onsdagsblandning

Först kom den fruktansvärda nyheten om vansinnesmassakern i Las Vegas, sedan kom nyheten om att Tom Petty gått ur tiden. Veckan började väldigt tungt. Rest in Peace Tom, see you in the great wide open. I mitten av oktober är det höstlov för barnen och vi har tänkt att besöka Malmö för första gången och stanna i några dagar. Vi är redan inbokade på det här hotellet som jag har hört så mycket gott om. Har ni några…

Om några fynd och Elin

Oktober började med regn och blåst, som sig bör här ute på ön. Hösten skakade om mig ordentligt, även om jag intalar mig själv att jag faktiskt tycker om den här årstiden. I söndags åkte vi in till våra gamla kvarter i Majorna för att besöka våra vänner som driver antikaffären Fabriken. Min man har gått och sneglat på en viss tavla som föreställer en ledsam fiskare sedan en lång tid tillbaka, och nu äntligen slog han…