Vi firade midsommar hemma hos oss med familj och vänner. Jag hade inte haft tid att preppa innan så i år fick det bli att stötta de lokala handlarna här på byn istället för att göra hemlagat. Det fick bli skagenröra, gubbröra och lax från fiskhandlarn, jordgubbar och annat gott från lanthandeln, allt bröd från bageriet osv. Det enda vi lagade själva, förutom mammas traditionsenliga Pavlova, var västerbottenost-pajer med smördeg i portionsformar, jättegott och easy peasy. Vanligtvis har vi ganska stora fester på midsommarafton men i år var vi bara 10 stycken på middagen, det passade mig utmärkt i år eftersom jag är ganska så slut. Som vanligt blev det picknick med bubbel och jordgubbar nere på stranden där midsommardansen håller till, det är det mysigaste på hela midsommar tycker jag. I år var det så varmt att småtjejerna även passade på att ta sig ett litet dopp. Mamma och pappa stannade kvar hos oss även idag och vi tog en långpromenad tillsammans runt ön sen har vi hängt i trädgården, nu på kvällen hade Dante och Juno en teaterföreställning för oss, så himla gulligt med egengjorda dockor, scenografi och handskrivna eftertexter. Imorrn är det dags att jobba igen, det är bråda dagar för att hinna åka till Skåne i slutet av nästa vecka. Som jag längtar och jag har dessutom bestämt mig för att jag ska åka utan dator, lite läskigt men det är verkligen dags för mig att logga ut och vila hjärnan i några dagar. Hoppas ni haft en fin midsommar!
strenghielm
Jag heter Mari Strenghielm och jag bor i en gammal skärgårdsvilla på Dalarö tillsammans med min man, våra barn och husdjur. Jag jobbar som inredningsstylist och fotograf samt har bloggat sedan år 2010. Bloggar om både mitt jobb och mitt privatliv men det mesta har någon slags förankring till inredning.
Numera hittar du bloggen här.








