Hoppa till innehållet

Samarbeta med lovely life?

Maila oss för kontakt
Sök
  • HEM
  • Inredning

    Odlingshörnan i vedboden

    Nyårsdukning för 2026 – rosetter, guld och krämvitt

    Kill your darlings – hejdå butiken och ateljén

    En liten förvandling av en vacker ljuskrona

  • Inspiration

    Odlingshörnan i vedboden

    Drömmar om en Blomsterkiosk

    Odlingsåret 2026

    Nyårsdukning för 2026 – rosetter, guld och krämvitt

  • Blommor

    Odlingshörnan i vedboden

    Drömmar om en Blomsterkiosk

    Odlingsåret 2026

    Nytt jobb och min nya hemsida

  • Recept

    När ramslöken blommar…

    Bland pappriga rosenskäror

    En betydelsefull Påskmåltid!

    Frukostnjut bland snödroppar & nybakade müslibröd!

  • BLOGGAR
  • oM OSS
  • BLOGGA HOS OSS
strenghielm_valpurgis.5
Bild av strenghielm

strenghielm

Midsommar och så

  • juni 24, 2017
  • 12:00 f m
  • Blommor

strenghielm_valpurgis.12 strenghielm_valpurgis.8 strenghielm_valpurgis.10 strenghielm_valpurgis.11 strenghielm_valpurgis.2 strenghielm_valpurgis.1 strenghielm_valpurgis.6 strenghielm_valpurgis.7 strenghielm_valpurgis.3 strenghielm_valpurgis.9 strenghielm_valpurgis.5Vi firade midsommar hemma hos oss med familj och vänner. Jag hade inte haft tid att preppa innan så i år fick det bli att stötta de lokala handlarna här på byn istället för att göra hemlagat. Det fick bli skagenröra, gubbröra och lax från fiskhandlarn, jordgubbar och annat gott från lanthandeln, allt bröd från bageriet osv. Det enda vi lagade själva, förutom mammas traditionsenliga Pavlova, var västerbottenost-pajer med smördeg i portionsformar, jättegott och easy peasy. Vanligtvis har vi ganska stora fester på midsommarafton men i år var vi bara 10 stycken på middagen, det passade mig utmärkt i år eftersom jag är ganska så slut. Som vanligt blev det picknick med bubbel och jordgubbar nere på stranden där midsommardansen håller till, det är det mysigaste på hela midsommar tycker jag. I år var det så varmt att småtjejerna även passade på att ta sig ett litet dopp. Mamma och pappa stannade kvar hos oss även idag och vi tog en långpromenad tillsammans runt ön sen har vi hängt i trädgården, nu på kvällen hade Dante och Juno en teaterföreställning för oss, så himla gulligt med egengjorda dockor, scenografi och handskrivna eftertexter. Imorrn är det dags att jobba igen, det är bråda dagar för att hinna åka till Skåne i slutet av nästa vecka. Som jag längtar och jag har dessutom bestämt mig för att jag ska åka utan dator, lite läskigt men det är verkligen dags för mig att logga ut och vila hjärnan i några dagar. Hoppas ni haft en fin midsommar!

Lämna ett svar Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Bild av strenghielm

strenghielm

Jag heter Mari Strenghielm och jag bor i en gammal skärgårdsvilla på Dalarö tillsammans med min man, våra barn och husdjur. Jag jobbar som inredningsstylist och fotograf samt har bloggat sedan år 2010. Bloggar om både mitt jobb och mitt privatliv men det mesta har någon slags förankring till inredning. Numera hittar du bloggen här.

Senaste från strenghielm

Bye bye Lovely Life!

Reportageresa till Karlstad

Elle decoration uk med Johanna (Vintage by Fé)

Köpenhamn med kids

Spökvandring

Halloweenfirande hemma hos Lina

Senaste från lovely life

Återvinning
Linnea

Odlingshörnan i vedboden

Blommor
Linnea

Drömmar om en Blomsterkiosk

Blommor
Linnea

Odlingsåret 2026

Blommor
Linnea

Nytt jobb och min nya hemsida

Återvinning
Lovely Life

Hitta snabbt delar till dina hushållsapparater

Inredning
Linnea

Nyårsdukning för 2026 – rosetter, guld och krämvitt

Inredning
Linnea

Kill your darlings – hejdå butiken och ateljén

Återvinning
Linnea

En liten förvandling av en vacker ljuskrona

Blommor
Linnea

Mina handgjorda blomsterlampor

Jag heter Mari Strenghielm och jag bor i en gammal skärgårdsvilla på Dalarö tillsammans med min man, våra barn och husdjur. Jag jobbar som inredningsstylist och fotograf samt har bloggat sedan år 2010. Bloggar om både mitt jobb och mitt privatliv men det mesta har någon slags förankring till inredning.

Numera hittar du bloggen här.

Senaste kommentarer

  • okwin om DIY: vik en vacker julstjärna i papper eller tapet
  • Charlotta om Prints av Lovisa Burfitt hos Gallerix
  • Odlingsåret 2026 - Lovely Life om Blommor jag odlar i år
  • Växt-SPA - Trendenser om Växtspa
  • Nyårsdukning för 2026 - rosetter, guld och krämvitt - Lovely Life om En nyårsdukning i blått