Jag får fortfarande gåshud när jag tänker på stunden vi steg in på området och Taj Mahal uppenbarade sig. Vi var mållösa.
Och det var en så lugn stämning runt omkring också, inga galna turister och 98% var indier.







Det som var lite speciellt var att de flesta ville ta bilder med och på oss, som om vi var mer exotiska/blekare än självaste Taj Mahal? Och de hade heller inga problem med att få sina egna bilder tagna, snarare tvärtom – gärna poserade.
Men vi tyckte hursomhelst mausoleet var huvudattraktionen här, och det var inte helt lätt att gå ifrån denna magiska plats, det är sannerligen ingen tvekan om varför det är ett av världens sju underverk!
★














