Mitt företags olika ben är event, bröllop, workshops och styling till tidningar. Allt detta hänger på att man ses i grupp förutom tidningsjobben men där har de flest haft köpstopp fram tills nu.
Jag har ingen butik annars har ju blomsterbutikerna och bud gått väldigt bra under coronakrisen.
Vad gör man då som frilansande blomsterdesigner utan butik i en pandemi när eventen är inställda? Först får man panik, sen får man lite mer panik och sen jobbar man med lösningsorienterade företag som kommer på nya sätt att visa upp sina produkter.
Här kommer några online-event och utskick som jag har gjort sen pandemin slog till.
Först ut är Hoss Agency och Núnoo bags som hade ett online event där grundarna Roshi och Sharareh Hoss hade ett livestreamat frukost event med kända infuencers och deras följare. Innan eventet skickades frukostkit ut där även en bukett från Skillad fanns med. Kolla in nedan!
Koncept och Event höll även dom ett livestremat event där det lagades mat och jag band kransar. Väldigt innovativt och roligt tycker jag! Nedan ser du bilder från eventet.
Det ekologiska hudvårdsmärket Estelle och Thild gjorde ett utskick med blomstrande boxar. Boxarna hade jag fyllt med vatten och rosor i olika storlekar och färger, några orkidéer och så produkten på toppen. Blev verkligen fint och uppskattat!
Och så sist ett utskick med nagellack, kranskit och kransinstruktioner för Essie.
Så det går alltså att hitta nya lösningar i coronans spår och glad är jag för det!
Kram Nika