Idag har vi, jag och Lina Östling, varit hemma hos familjen Nerén i Västerås och gjort reportage. Åsa hade det så fint inrett med mörkblått och vitt och så lite grönska till det. Vi blev bjudna på smarrig hemlagad lunch i trevligt sällskap. Familjen har två stycken dvärgpapegojor, de fick vara med på porträttbild tillsammans med dottern i familjen. Jag brukar låta Lina ta porträtten själv så att de inte ska känna sig iakttagna men plötsligt ropar Lina: -Mari, Mari, kom hit! Och jag möts då av en överlycklig Lina med pippi på fingret. Sen hoppade den upp på hennes huvud… All in all en finfin dag som nu avslutas med grillad Chicken Bontana ute i trädgården med min kära familj (som jag inte sett så mycket på senaste tiden). Hörni, nu är visst sommaren här!
strenghielm
Jag heter Mari Strenghielm och jag bor i en gammal skärgårdsvilla på Dalarö tillsammans med min man, våra barn och husdjur. Jag jobbar som inredningsstylist och fotograf samt har bloggat sedan år 2010. Bloggar om både mitt jobb och mitt privatliv men det mesta har någon slags förankring till inredning.
Numera hittar du bloggen här.








