I helgen har jag, förutom att jag var på tjejmiddag i stan igår kväll, mest tagit hand om familjen. C ligger däckad i en riktigt elak flunsa så då blir det till att ta hand om alla hundpromenader, alla djurmediciner, frukostar, luncher och middagar till allihop, få igång kidsen på morgonen och natta dem på kvällen, plocka, tvätta osv. Men vilket väder, alltså jag fick ett litet vårlyckorrus här på hundpromenaden runt byn imorse, så himla härligt. Mittemot vår tomt ligger en jättestor sjötomt som ett byggbolag har köpt, de håller på att riva de befintliga bostäderna och sedan ska de bygga bostadsrätter där. Nu är de inne på sista längan där det tidigare varit elevhem och idag smög jag och barnen in och kikade lite. Tomten är vansinnigt fin, hoppas verkligen det blir fint nu och att vi får trevliga grannar, första etappen ska vara klar nästa sommar och sommaren 2018 ska hela bygget vara klart. Rädslan är att husen inte ska passa in i den här miljön bland alla gamla hus från slutet av 1800-talet men vi får se, kanske blir hur bra som helst, tomten ligger ju lite separerat från oss andra. Ikväll fick jag förresten en himla spännande leverans hit hem från Skåne men ni får hålla ut tills imorgon innan jag kan visa den. Hoppas ni haft en fin helg!
strenghielm
Jag heter Mari Strenghielm och jag bor i en gammal skärgårdsvilla på Dalarö tillsammans med min man, våra barn och husdjur. Jag jobbar som inredningsstylist och fotograf samt har bloggat sedan år 2010. Bloggar om både mitt jobb och mitt privatliv men det mesta har någon slags förankring till inredning.
Numera hittar du bloggen här.








