Ja, jisses vilken tid jag har bakom mig. Har gått från jobbprojekt till jobbprojekt från hösten 2015 fram till nu, helt galet. Vad hände liksom? Inte helt jättebra för familj och hem men jag hoppas jag är förlåten. Den här veckan blev liksom en mittemellan-vecka, snart drar alla plåtningar igång igen med ljuset som så sakteliga kryper tillbaka. Jag unnade mig en ”komma ikapp”-vecka på grund av en plåtning som blev framskjuten och helt ärligt så hade jag nog inte pallat att bara köra på i tempot jag gjort utan att stanna upp och andas i några dagar. Jag vet ju att jag måste passa på att ta det lugnt när jag har möjlighet, men jag har ju så himla svårt att varva ner! Snart börjar ju resandet runt i landet igen för att plåta en massa reportage, det vankas bloggforum och Elle-gala och vi ska fortsätta plåta bok både på västkusten och i Frankrike. Ja, ni hör, och visst det tar energi men det ger mig desto mer. Är så vansinnigt kär i mitt jobb. Nu har jag iallafall tagit det lugnt på mitt sätt, jag har målat klart alla lister, fönster, dörrar och foder i vardagsrummet, målat klart väggarna i hallen sedan Sandbergs-jobbet, jag har fått iväg min alldeles för tunga redovisning, städat undan på mitt skrivbord osv. Och tagit långa promenader och gjort yoga varje morgon, jodå! I helgen blir det dags att ta tag i källare och lillhus där allt har typ kastats ut inifrån huset… det är julgrejer, saker som ska säljas på Blocket, en massa pynt från plåtningar som jag inte haft hjärta att slänga men kanske dags nu? Lägger kanske ut lite grejer här på bloggen först, det är lite bord och stolar och så. Fin fredag på er!
strenghielm
Jag heter Mari Strenghielm och jag bor i en gammal skärgårdsvilla på Dalarö tillsammans med min man, våra barn och husdjur. Jag jobbar som inredningsstylist och fotograf samt har bloggat sedan år 2010. Bloggar om både mitt jobb och mitt privatliv men det mesta har någon slags förankring till inredning.
Numera hittar du bloggen här.








