Idag drog vi ut till ett av våra favvoställen här i skärgården, ett ställe som ligger väldans nära hem vilket är bra eftersom vovven fortfarande äter penicillin och inte kan vara själv alltför länge. Vi drog till Rögrund, en ö där det ligger en liten krog med servering ute på klipporna, en riktig skärgårdsidyll. Och så finns det lite mysiga barngrejer man kan göra på ön innan man drar hemåt igen; man kan till exempel gå upp i utkikstornet, tävla på hinderbanan och så finns det en krokodilstaty på bortre ändan av ön som man kan klättra på. På ön finns en enkelt vandrarhem med tillhörande bastu och grillplats, tänker alltid när jag är här att vi måste hyra det med vänner någon gång och likaså idag. Så mysigt det vore! Sen skyndade jag och Juno hem till Valle och grabbarna åkte direkt till seglarskolan. Förresten, ursäkta om siten är seeeg, jag vet faktiskt inte varför det är så men jag hoppas att det ordnar sig väldans snart! Gokväll på er.
strenghielm
Jag heter Mari Strenghielm och jag bor i en gammal skärgårdsvilla på Dalarö tillsammans med min man, våra barn och husdjur. Jag jobbar som inredningsstylist och fotograf samt har bloggat sedan år 2010. Bloggar om både mitt jobb och mitt privatliv men det mesta har någon slags förankring till inredning.
Numera hittar du bloggen här.








