Ni som hängt med mig här under sommaren vet att Valle varit sjuk. Alltså jättejättesjuk, tre gånger gjorde jag mig redo att låta honom somna in. Många herrans tårar har fallit ner för mina kinder och barnens sommarlov var inte kul nånstans. Lite stolt är jag över hur vi kämpade och lade omslag efter konstens alla regler, tryckte ner ett gäng mediciner ner i hans hals varje dag, tvättade, matade och skötte om honom dygnet runt och dessa eviga turer till veterinären för att få beskedet att han fått infektion, sedan fått fel penicillin, sedan visade det sig att bakterien är resistent.. Ja, ni hajar. Men, vet ni, han klarade det! Och är hur pigg och glad som helst för att vara en 10-årig farbror. Och det värmer så i hjärtat att se honom och Juno tillsammans igen, han är hennes allra bästa vän och hon kryper in och lägger sig hos honom varje morgon. Nu planerar vi att ta igen det däringa sommarlovet med en höstlovsresa istället. Har ni några tips på något charmigt ställe vi kan åka till som är någorlunda varmt i slutet på oktober?
strenghielm
Jag heter Mari Strenghielm och jag bor i en gammal skärgårdsvilla på Dalarö tillsammans med min man, våra barn och husdjur. Jag jobbar som inredningsstylist och fotograf samt har bloggat sedan år 2010. Bloggar om både mitt jobb och mitt privatliv men det mesta har någon slags förankring till inredning.
Numera hittar du bloggen här.








