Hoppa till innehållet

Samarbeta med lovely life?

Maila oss för kontakt
Sök
  • HEM
  • Inredning

    Odlingshörnan i vedboden

    Nyårsdukning för 2026 – rosetter, guld och krämvitt

    Kill your darlings – hejdå butiken och ateljén

    En liten förvandling av en vacker ljuskrona

  • Inspiration

    Odlingshörnan i vedboden

    Drömmar om en Blomsterkiosk

    Odlingsåret 2026

    Nyårsdukning för 2026 – rosetter, guld och krämvitt

  • Blommor

    Odlingshörnan i vedboden

    Drömmar om en Blomsterkiosk

    Odlingsåret 2026

    Nytt jobb och min nya hemsida

  • Recept

    När ramslöken blommar…

    Bland pappriga rosenskäror

    En betydelsefull Påskmåltid!

    Frukostnjut bland snödroppar & nybakade müslibröd!

  • BLOGGAR
  • oM OSS
  • BLOGGA HOS OSS
Ateljén Katrin Bååth 1
Bild av Katrin Bååth

Katrin Bååth

Äääääääntligen kan jag berätta…

  • mars 18, 2019
  • 5:44 e m
  • Inredning, Renovera

Ateljén Katrin Bååth 2 Äääääääntligen kan jag berätta...

Katrin Baath – Ateljén lovelylife Äääääääntligen kan jag berätta...

Oh. shit. Wow. Väntan är över. Efter att ha varit tyst i snart tre månader (typ döööödens länge för mig) kan jag äntligen berätta vad jag har på gång…

Alla säger att det är omöjligt att driva en fysisk butik.
Så därför tänker jag göra precis det.

Alla säger att man måste ha öppet dygnet runt och alltid vara tillgänglig.
Så jag tänker bara ha öppet när solen står i zenit, när Vättern är glad, eller när andan faller på.

Alla säger att man måste anpassa produkterna efter kund och behov.
Så jag tänker bara sälja saker jag själv älskar.

Alla säger att man måste ha rabatter och erbjudanden hela tiden.
Så jag kommer aldrig någonsin ha rabatt. Kompispris till alla liksom.

Alla säger att man måste jobba med adwords och sökord och gå all in med digital marknadsföring och annonsering.
Så jag tänker jobba helt analogt och stenålders. Låta munnar och upplevelser mötas.

Alla säger att man måste hitta sina kunder, söka upp dem och sälja in sitt erbjudande.
Så jag tänker låta kunderna hitta mig.

Alla säger att Tändsticksområdet är dött.
Ja, ni fattar. Välkomna till Tändsticksgränd 28, när andan faller på och när sommar går mot höst.

Och nej, skulle egentligen inte alls kalla det en butik. Det kommer bli en plats. Min plats. Och butiksdelen är det lilla.
Det stora kommer vara en hel rad av upplevelser, möten, gäster, umgänge, kunskap, kärlek & good shit. På mitt vis.
Hoppas ni vill dela min plats med mig framöver. Och följa min resa på väg dit.

Och nej, det Katrin gör idag kommer hon också fortsätta göra, precis som vanligt. Frilansande och fri.
Det här är bara en dröm. Min dröm – som går i uppfyllelse.

 

/Kram från en överlycklig Katrin

(Nu väntar månader av renovering och fix. Lovar att ni ska få hänga på och se varendaste steg)

Detta inlägg har 10 kommentarer

  1. Linda mars 18, 2019 Svara

    Så spännande det ska bli att följa! Stort grattis! <3

  2. Katrin mars 18, 2019 Svara

    Tack fina fina Linda, ja jag är så jäkla pepp på det här… ??

  3. SonjaS mars 19, 2019 Svara

    Vad kommer du att sälja i butiken? Lycka till!

  4. Katrin Bååth mars 19, 2019 Svara

    Hej Sonja, ja bra fråga! Egentligen är ju huvudsaken inte en butik, även om det kommer vara en ganska stor butik… Haha svårbeskrivet. Men det kommer vara en kreativ plats, för möten, människor, workshops, föreläsningar, utställningar, event, fotograferingar, social dinners, stylingar osv. Men också en butik. Och i butiken kommer jag sälja saker jag själv älskar. Dels har jag ett enormt rekvisitalager, dels kommer det finnas en massa härlig vintage både en del kläder men allra mest inredning. Sen kommer jag också sälja en del nya saker som jag älskar, och saker som jag hittar och som jag tycker världen behöver. Sen har jag ganska långtgående planer på egna produkter så en del sånt också hoppas jag.
    Hoppas vi ses när sommar går mot höst.
    /Kram Katrin

  5. Lollo Kristensson mars 25, 2019 Svara

    Vad roligt!!!Stort grattis.
    Ser fram mot att besöka ditt ställe.Imponerad över ditt mod att öppna fysisk butik och dessutom helt analogt!
    HEJA DEJ!???
    //Lollo

  6. Katrin mars 26, 2019 Svara

    Hej Lollo, och tusen tack för pepp. Hoppas verkligen att vi ses där när sommar går mot höst.
    /kram Katrin

  7. Louise mars 26, 2019 Svara

    Wow Katrin! Stort grattis och så spännande det ska bli att följa din resa! Kram

  8. Katrin mars 26, 2019 Svara

    Tack snälla fina Louise, ja det ska bli så himla kul det här. ?????? Tack för pepp. Hoppas vi ses där när som ar går mot höst. Kraaam

  9. Maja april 4, 2019 Svara

    Men jippie! Älskar tändsticksområdet ???? Du kommer skapa magi och jag kan inte vänta på att få se det irl!! ?

  10. Katrin april 5, 2019 Svara

    Hej Maja, och tuuuuusen tack för peppen. Ser så galet mycket fram emot det här!! Hoppas vi ses där när sommaren går mot höst!

Lämna ett svar Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Bild av Katrin Bååth

Katrin Bååth

Jag heter Katrin Bååth och frilansar som creative director/art director & stylist. Det allra bästa jag vet är att resa, plåta, styla, bygga varumärken och skapa event. Och hänga med min lilla familj förstås. Kontakt katrinb@katrinb.se  |  Instagram @katrinbaath  |  Min portfolio hittar ni på katrinbaath.se

Senaste från Katrin Bååth

Styling av boho-bröllop

En natt på Trakt Forest Hotel.

Bakom kulisserna på Kulturhuset Spira.

Afternoon Tea i min Ateljé.

Trädgårdsresa i Skaraborg.

Katrin Bååth x We B Tea.

Senaste från lovely life

Återvinning
Linnea

Odlingshörnan i vedboden

Blommor
Linnea

Drömmar om en Blomsterkiosk

Blommor
Linnea

Odlingsåret 2026

Blommor
Linnea

Nytt jobb och min nya hemsida

Återvinning
Lovely Life

Hitta snabbt delar till dina hushållsapparater

Inredning
Linnea

Nyårsdukning för 2026 – rosetter, guld och krämvitt

Inredning
Linnea

Kill your darlings – hejdå butiken och ateljén

Återvinning
Linnea

En liten förvandling av en vacker ljuskrona

Blommor
Linnea

Mina handgjorda blomsterlampor

Jag heter Katrin Bååth och frilansar som creative director/art director & stylist. Det allra bästa jag vet är att resa, plåta, styla, bygga varumärken och skapa event. Och hänga med min lilla familj förstås.

Kontakt katrinb@katrinb.se  |  Instagram @katrinbaath  |  Min portfolio hittar ni på katrinbaath.se

Senaste kommentarer

  • Kladdkaka med vit choklad: recept, tips & varianter - Opinionsfokus om Enkel och god vit chokladkladdkaka
  • okwin om DIY: vik en vacker julstjärna i papper eller tapet
  • Charlotta om Prints av Lovisa Burfitt hos Gallerix
  • Odlingsåret 2026 - Lovely Life om Blommor jag odlar i år
  • Växt-SPA - Trendenser om Växtspa