
I går gick jag ut bara för att hämta upp en sak. Friisgatan fram gick jag och in på Öppna Hjärtat. Och där hittade jag ännu en lampa med guldfot som kommer att få vänta på att jag fixar den där ojordade sladden. Men den var ju så bedårande med sin rosa, något skruttiga skärm. Visst är den så säg?



Vidare på Friisgatan drogs jag in i blomhavet som väller ut från Bara Blommor. (som alldeles snart öppnar nätbutik!). Det blev körbärsblommor för att fira att det äntligen är fredag igen.
Fredag i januari. Kan det finnas något mer hoppfullt? Vi går ju trots allt mot ljusare tider. Eller hur var det nu?
I dag hade jag egentligen en tanke att klä mig i svart och sörja att ordet demokrati får en törn just den 20 januari 2017. En galen man fylld av hybris och egoism sätter sig i dag i en av de mest inflytelserika stolarna i världen.
Vi måste stå emot dessa krafter som bubblar i honom och vår värld. Så idag tänker vi istället ROSA. Som i lika kärlek för alla, som i fred, som i ett öppet hjärta.
Love
Peace
Understanding








