Det var igår jag vaknade till det här nybakade brödet och varm sol. Sen hände något som fick mig att tappa både orden, balansen och aptiten.
Mest kaffe idag, i ny favoritmugg och ny jacka från Zara.
Läser Prioritaire för tredje gången och den påminner mig om passioner Då och Nu och att jag själv måste skriva mer för att känna mig hel.
Mina skott börjar få rötter och jag har fotat alla möjliga vaser.
Och samlat ihop favoritsaker i en birdview. Du hittar förstås alltihop i en kiosk nära dig.
Jag har lyssnat på Montt Mardié hela dagen för att den påminner om en annan fas och om en fin person i Stockholm som kommer till Göteborg imorgon. Jag har drömt om lillasysters söta andedräkt mot mitt ansikte och hennes varma kramar. Om storebror i mitt knä, nära, hur han berättar om världen. Och nu ska jag packa ihop mig och gå över till en fin vän en stund.
Nya tag imorgon, vi säger så.








