Hoppa till innehållet

Samarbeta med lovely life?

Maila oss för kontakt
Sök
  • HEM
  • Inredning

    Odlingshörnan i vedboden

    Nyårsdukning för 2026 – rosetter, guld och krämvitt

    Kill your darlings – hejdå butiken och ateljén

    En liten förvandling av en vacker ljuskrona

  • Inspiration

    Odlingshörnan i vedboden

    Drömmar om en Blomsterkiosk

    Odlingsåret 2026

    Nyårsdukning för 2026 – rosetter, guld och krämvitt

  • Blommor

    Odlingshörnan i vedboden

    Drömmar om en Blomsterkiosk

    Odlingsåret 2026

    Nytt jobb och min nya hemsida

  • Recept

    När ramslöken blommar…

    Bland pappriga rosenskäror

    En betydelsefull Påskmåltid!

    Frukostnjut bland snödroppar & nybakade müslibröd!

  • BLOGGAR
  • oM OSS
  • BLOGGA HOS OSS
Bild av Mia Anderberg

Mia Anderberg

frågan camo

  • augusti 2, 2012
  • 12:00 f m
  • Uncategorized

Någonting inom mig gillar camoflagemönstrat… jag kan liksom inte riktigt låta bli. Färgen, mönstret som vimmlar. Även om jag är en pacifist. Eller kanske just där ligger mitt dilemma.

En gång på det tidiga 2000 talet hade jag köpt ett par ursnygga camobyxor på Melrose Avenue i L.A. jag var så nöjd och jag älskade att matcha byxorna med mitt ceriserosa Von Dutch linne…. Well anyhow…. En dag kommer det fram en stor man med ett hårt och sorgset uttryck till mig. ” Hur kan du ha på dig sådana byxor? Jag har krigat i Balkan och för mig är det bara fula minnen jag får när jag ser dem. Har du någon gång varit i ett krig så skulle du aldrig sätta på dig dessa byxorna” Sa mannen till mig. Jag kände mig dum… liten och svensk. Byxorna och camomönstret blev aldrig det samma. Jag tänker på den där mannens sorgsna blick fylld av minnen när jag ser mönstret.

Kanske måste jag ta tillbaka min egen bild. Jag tycker ju egentligen att det är ett vackert mönster som matchas perfekt med gult, lila, rosa…. neon…..beige…svart…sand…paljetter…

camo juliann frågan camo

camo frågan camo

jenna camo frågan camo

Självklart matchar fantastiska Jenna med paljetter och randigt och svarta pumps.

frågan camo

När jag städade garaget hittade jag dem. De gamla camobyxorna fyllda av skuld. Tyvärr måste jag jobba lite på midjemåttet för att kunna stänga dem igen. Annars hade jag nog klippt av dem till ett par shorts. De får ligga i kartongen som jag skrivit  ”minnen” på.

Lämna ett svar Avbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.

Bild av Mia Anderberg

Mia Anderberg

Jag arbetar som stylist och kommunikatör inom mode, inredning och hållbarhetsfrågor. I min blogg får ni följa med mig på plåtningar, ger loppistips, shoppar klimatsmart, renoverar mitt torp på Österlen, resor privat och i jobbet till världens olika hörn. Jag driver Lovely Life tillsammans med Linda. Hör gärna av dig med samarbeten eller om du vill blogga på Lovely Life mia@lovelylife.se Instagram @miaanderberg

Senaste från Mia Anderberg

Renovera ett torp

Laga mat på rester

Hotelltips i Stockholm – Down Town Camper

Loppis på Österlen 2018

Drömhus i Skåne till salu!

Support your sisters

Senaste från lovely life

Återvinning
Linnea

Odlingshörnan i vedboden

Blommor
Linnea

Drömmar om en Blomsterkiosk

Blommor
Linnea

Odlingsåret 2026

Blommor
Linnea

Nytt jobb och min nya hemsida

Återvinning
Lovely Life

Hitta snabbt delar till dina hushållsapparater

Inredning
Linnea

Nyårsdukning för 2026 – rosetter, guld och krämvitt

Inredning
Linnea

Kill your darlings – hejdå butiken och ateljén

Återvinning
Linnea

En liten förvandling av en vacker ljuskrona

Blommor
Linnea

Mina handgjorda blomsterlampor

Jag arbetar som stylist och kommunikatör inom mode, inredning och hållbarhetsfrågor.
I min blogg får ni följa med mig på plåtningar, ger loppistips, shoppar klimatsmart, renoverar mitt torp på Österlen, resor privat och i jobbet till världens olika hörn.

Jag driver Lovely Life tillsammans med Linda. Hör gärna av dig med samarbeten eller om du vill blogga på Lovely Life

mia@lovelylife.se

Instagram @miaanderberg

Senaste kommentarer

  • Kladdkaka med vit choklad: recept, tips & varianter - Opinionsfokus om Enkel och god vit chokladkladdkaka
  • okwin om DIY: vik en vacker julstjärna i papper eller tapet
  • Charlotta om Prints av Lovisa Burfitt hos Gallerix
  • Odlingsåret 2026 - Lovely Life om Blommor jag odlar i år
  • Växt-SPA - Trendenser om Växtspa